szukaj

środa, 12 marca 2025

Dostęp przez smartfona, rezerwacje pomieszczeń, parkingi i inne ułatwienia dla zarządcy

Mailing nieczytelny? Zobacz w przeglądarce 

Dostęp przez smartfona, rezerwacje pomieszczeń, parkingi
i inne ułatwienia dla zarządcy

Wśród wielu dostępnych na rynku aplikacji można również znaleźć użyteczne narzędzia do zarządzania budynkami, zarówno mieszkalnymi, jak i komercyjnymi. Trzeba jednak wybierać rozważnie. Właściciele, zarządcy i administratorzy budynków oczekują innowacyjnych i funkcjonalnych rozwiązań, przynoszących wymierne korzyści. Twórcy aplikacji Blue Bolt wychodzą im naprzeciw.

Chcąc być konkurencyjnym na rynku nieruchomości, konieczny jest rozwój
i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w zarządzanych budynkach. Dobrze jest obserwować zmieniające się technologie, słuchać opinii i potrzeb użytkowników i wręcz wybiegać naprzód, przewidując kolejne oczekiwania zmieniającego społeczeństwa, a także wymogów konkretnych budynków. Tylko wtedy technologia może stać się realnie przydatnym narzędziem, a nie chwilowym gadżetem dla jej fanów.

Czym jest aplikacja Blue Bolt?

To właśnie zmieniająca się struktura klientów, jak i sposoby zagospodarowania budynków mieszkalnych oraz nowe przestrzenie w ich częściach wspólnych, napędzają rozwój platformy Blue Bolt, którą stworzył polski startup działający
w obrębie firmy NTT System S.A. Blue Bolt to wielofunkcyjna aplikacja mobilna dla nieruchomości. Współpracuje z wieloma urządzeniami, w tym także urządzeniami własnej produkcji, komunikującymi się przez protokół Bluetooth Low Energy.

System jest czymś zupełnie innym niż to, co znane jest powszechnie pod hasłem smart home. Gwarantuje mobilny dostęp do przestrzeni wspólnych – wjazdów
do garaży, wejść do klatek schodowych, wind, a także, łatwą rezerwację zasobów i efektywną komunikację zarządcy budynku z mieszkańcami. Dzięki temu wprowadza nową jakość zarządzania i korzystania z przestrzeni wspólnych oraz komfort i bezpieczeństwo, między innymi na osiedlach mieszkalnych
i w budynkach wielorodzinnych.

Kompleksowe rozwiązania, jakie oferuje Blue Bolt, wnoszą realną wartość dodaną, zarówno dla właściciela i użytkowników nieruchomości. Aplikacja ułatwia codzienne funkcjonowanie i przepływ informacji, a także potrafi przynosić dodatkowe dochody dla wspólnoty. Liczne testy i doświadczenia zbierane z budynków w wielu krajach zaowocowały tym, że otwieranie przy pomocy Blue Bolt jest szybkie i przyjazne, przez co użytkownicy chętnie przerzucają się na Blue Bolt z tradycyjnych kart czy breloczków zbliżeniowych.

Mając na względzie fakt, że dziś aplikacje wymagają ciągłych zmian i aktualizacji, Blue Bolt stale rozwija swoje oprogramowanie, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki odpowiednim metodom szyfrowania transmisji, przy jednoczesnej integracji z budynkowymi systemami kontroli dostępu. Trzeba podkreślić, że przy wdrożeniu systemu Blue Bolt dotychczas istniejący system kontroli dostępu nie ulega likwidacji, ani wyłączeniu, a raczej aktualizacji
i ulepszeniu. Użytkownicy zachowują możliwość korzystania ze starego rozwiązania, jednocześnie uzyskując nowe możliwości.

Korzyści dla zarządców i administratorów nieruchomości

Dzięki zastosowaniu rozwiązań BlueBolt, nieruchomość zyskuje na wartości,
a jej zarządca lub administrator otrzymuje użyteczne narzędzie i komfort pracy, pozbywając się dodatkowych problemów i oszczędzając czas. Blue Bolt, będąc innowacyjnym systemem kontroli dostępu, umożliwia poruszanie się po całej nieruchomości przy użyciu smartfona, w tym:

  • otwieranie wszystkich przejść, bram, szlabanów, drzwi, bez kodów, kluczy, kart i pilotów,
  • automatyczne wezwanie windy i dyspozycję na określone piętro,
  • rezerwację, współdzielenie i monetyzację parkingów, sal fitness, klubów mieszkańca i innych zasobów budynkowych,
  • automatyczną obsługę gości poprzez jedno- i wielorazowe dostępy
    w oparciu o portfel Google i Apple.

Zarządca lub administrator budynku zyskuje łatwość zarządzania dostępami
w dowolnym miejscu i czasie
, niezależnie od tego, jaki posiada domofon, system kontroli dostępu czy wind. Wszystkim może zarządzać poprzez wygodną aplikację mobilną lub panel web z dowolnego urządzenia. Aplikacja zapewnia przejrzystość aktywnych dostępów i użytkowników, prostotę przydzielania zasobów i zarządzanie rezerwacjami.

Komunikacja z użytkownikami staje się bardziej efektywna – administrator może przesyłać ważne informacje do wybranych grup osób lub pojedynczych użytkowników. Zwiększa się bezpieczeństwo nieruchomości, ponieważ użytkownicy aplikacji nie są anonimowi jak w przypadku np. kodów
do domofonu.

Jak wdrożono aplikację Blue Bolt
w budynku mieszkalnym #casestudy?

Deweloper, stosujący dotąd wyłącznie podstawowe domofony, proste systemy wind wzywane przyciskiem i wybieranie pięter tradycyjnym panelem, zdecydował się umożliwić swoim klientom przejście na dostęp przy pomocy aplikacji. Aplikacja miała być kompleksowa (pozwalająca na poruszanie się po wszystkich wejściach do budynku, w tym wjazdach do garażu) i zapewniać dodatkowy poziom automatyzacji​.

Aplikacja musiała być bezpieczna i komfortowa – wygodniejsza niż tradycyjne, stosowane dotychczas narzędzia, jak breloczki, kody dostępu czy piloty.​ Różne preferencje i oczekiwania mieszkańców wobec sposobów otwierania punktów dostępu przez aplikację narzucały potrzebę zróżnicowania metod otwierania
i umożliwienia każdemu użytkownikowi wyboru najwygodniejszej opcji. Z kolei, jako codzienne narzędzie dla zarządcy nieruchomości, aplikacja musiała zaoferować sposób tworzenia kont i przydzielania dostępu znacznie wygodniejszy niż wymiana zgubionych lub uszkodzonych kart i fizyczne przekazywanie ich mieszkańcom albo gościom.

W ostatecznym rozwiązaniu dostęp na osiedlach klienta wyszedł daleko poza otwieranie drzwi wejściowych do budynków. Holistyczne podejście
do przestrzeni wspólnych umożliwiło także mobilne otwieranie szlabanów, bram garażowych z ekranu samochodu (CarPlay i Android Auto), pomieszczeń gospodarczych oraz wykonywanie przywołań i dyspozycji w windach.

Zamki w często przemierzanych przez użytkowników przestrzeniach wspólnych zostały połączone tak, aby otwarcie jednego aktywowało kolejne urządzenia
na trasie. Dzięki temu mieszkaniec, po otwarciu wejścia do budynku, nie musi nawet wchodzić w aplikację - Blue Bolt sam przywołuje windę na parter i wysyła na piętro docelowe. To niejedyna opcja - w ustawieniach każdego zamka mieszkaniec może wybrać sposób otwierania, który najlepiej spełnia jego potrzeby - przez powiadomienie, automatycznie lub zbliżeniowo.

Zastosowanie jednorazowych kodów dostępu pozwoliło pominąć tradycyjny proces zakładania konta i uzyskać dostęp od razu po uzyskaniu kodu
od administratora.​ Nie odbywa się to kosztem kontroli dostępu - administrator sprawuje pełną kontrolę nad dostępem w aplikacji. Kody jednorazowe mogą zostać w każdej chwili usunięte, a panel historii i zawarte w nim, rozbudowane filtry pozwalają monitorować aktywność.​

Praktyczność i niezawodność mobilnego dostępu w Blue Bolt została odzwierciedlona w wysokim poziomie adaptacji aplikacji jako głównego narzędzia dostępu, nie tylko wśród najmłodszych, ale we wszystkich grupach wiekowych mieszkańców.

Niniejszy e-mail reklamowy wysłany został przez Grupę MEDIUM (właściciel portali: RynekInstalacyjny.pl, Administrator24.info, elektro.info.pl, EkspertBudowlany.pl, IZOLACJE.com.pl) z siedzibą w Warszawie, ul. Karczewska 18, zgodnie z regulaminem i na zlecenie Blue Bolt.

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z wytycznymi polityki prywatności oraz z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018 r. W sprawach związanych z Ochroną Danych Osobowych prosimy kontaktować się na adres odo@medium.media.pl

Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.administrator24.info

Wypisz się

Sent by MailerLite

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz